YouSee
Samlet score 56

YouSee rangerer nr. 3 i sin branche

YouSee rangerer nr. 36 af alle virksomheder i analysen

YouSee klarer sig bedst i kategorien "Digital kundeanskaffelse"

YouSee klarer sig dårligst i kategorien "Data & AI"

Analyseområder


58

Digital Profil

Analysen af YouSees digitale profil er blandt andet baseret på virksomhedens interne digitale kompetencer, brandets efterspørgsel samt evnen til at kommunikere virksomhedens brand og USPer på egne platforme og på tværs af kanaler.

YouSee opnår en score på 58 ud af 100, hvilket kan tilskrives den utilstrækkelige udnyttelse af brandets potentiale, samt inkonsekvent kommunikation i forhold til branding og USP'er på tværs af kanaler.

Digitale kompetencer inhouse

60 ud af 100

Brand efterspørgsel

40 ud af 100

Branding & USPer

60 ud af 100

Kommunikation af brandværdier

72 ud af 100


58

Customer Experience- & Journey

Analysen af customer experience & journey for YouSee er baseret på virksomhedens evne til blandt andet at leve op til state of the art på kundeserviceområdet samt en vurdering af brugervenligheden og journeysammenhængen i kanalerne.

YouSee opnår en score på 58 ud af 100, hvilket blandt andet kan forklares med en manglende optimering af brugeroplevelsen, og en inkonsekvent kommunikation af brandets værdier og USP'er på tværs af kanaler.

Service

42 ud af 100

Tillid

81 ud af 100

User Experience

68 ud af 100

Journey-sammenhæng

34 ud af 100

Omnichannel: Er der link mellem fysiske butikker og netbutik?

63 ud af 100


52

Data & AI

YouSees score for Data og AI er blandt andet baseret på virksomhedens brug af data til personalisering både on site og i kanalerne og i hvilken udstrækning virksomheden er i stand til at udnytte de muligheder, der er tilgængelige på området.

YouSee opnår en score på 52 ud af 100, på grund af en række faktorer, herunder begrænset anvendelse af data og AI-teknologier til at skabe en mere personlig og målrettet kundeoplevelse, manglende klarhed.

Onsite personalization

20 ud af 100

Channelmix personalization

35 ud af 100

Privacy - consent, deletion

100 ud af 100


53

Marketing automation

Vurderingen af marketing automation for YouSee tager udgangspunkt i virksomhedens evne til at implementere best practice og udnytte MA som en driver på flere kanaler.

YouSee scorer 53 ud af 100, hvilket indikerer, at der er flere potentialer, der ikke er indfriet til fulde - herunder blandt andet en mangelfuld evne til at identificere og målrette specifikke segmenter af deres målgruppe samt deres begrænsede

Email analyse

20 ud af 100

Analyse af website i henhold til MA & lovgivning

40 ud af 100

MA Tracking

100 ud af 100


72

Digital kundeanskaffelse

Scoren for digital kundeanskaffelse for YouSee er beregnet på baggrund af, hvordan virksomheden klarer sig i de respektive kanaler på search og social-området.

YouSee opnår en score på 72 ud af 100, hvilket tyder på, at der er et betydeligt potentiale for forbedring inden for virksomhedens digitale kundeanskaffelsesstrategier. Dette kan skyldes utilstrækkelig optimering af søgeordsstrategier

Paid Social

71 ud af 100

Organic Social

53 ud af 100

Paid Search

87 ud af 100

Organic Search

76 ud af 100

Sammenligning med andre virksomheder

Få en personlig gennemgang af analysen

med dybere forklaringer, findings og konkrete anbefalinger