Telia rangerer nr. 2 i sin branche
Telia rangerer nr. 34 af alle virksomheder i analysen
Telia klarer sig bedst i kategorien "Data & AI"
Telia klarer sig dårligst i kategorien "Digital Profil"
Analysen af Telias digitale profil er blandt andet baseret på virksomhedens interne digitale kompetencer, brandets efterspørgsel samt evnen til at kommunikere virksomhedens brand og USPer på egne platforme og på tværs af kanaler.
Digitale kompetencer inhouse
50 ud af 100
Brand efterspørgsel
20 ud af 100
Branding & USPer
60 ud af 100
Kommunikation af brandværdier
50 ud af 100
Analysen af customer experience & journey for Telia er baseret på virksomhedens evne til blandt andet at leve op til state of the art på kundeserviceområdet samt en vurdering af brugervenligheden og journeysammenhængen i kanalerne.
Service
63 ud af 100
Tillid
50 ud af 100
User Experience
100 ud af 100
Journey-sammenhæng
40 ud af 100
Omnichannel: Er der link mellem fysiske butikker og netbutik?
50 ud af 100
Telias score for Data og AI er blandt andet baseret på virksomhedens brug af data til personalisering både on site og i kanalerne og i hvilken udstrækning virksomheden er i stand til at udnytte de muligheder, der er tilgængelige på området.
Onsite personalization
100 ud af 100
Channelmix personalization
100 ud af 100
Privacy - consent, deletion
50 ud af 100
Vurderingen af marketing automation for Telia tager udgangspunkt i virksomhedens evne til at implementere best practice og udnytte MA som en driver på flere kanaler.
Email analyse
50 ud af 100
Analyse af website i henhold til MA & lovgivning
50 ud af 100
MA Tracking
50 ud af 100