Telia
Samlet score 57

Telia rangerer nr. 2 i sin branche

Telia rangerer nr. 34 af alle virksomheder i analysen

Telia klarer sig bedst i kategorien "Data & AI"

Telia klarer sig dårligst i kategorien "Digital Profil"

Analyseområder


45

Digital Profil

Analysen af Telias digitale profil er blandt andet baseret på virksomhedens interne digitale kompetencer, brandets efterspørgsel samt evnen til at kommunikere virksomhedens brand og USPer på egne platforme og på tværs af kanaler.

Telia opnår en score på 45 ud af 100, hvilket kan tilskrives den utilstrækkelige udnyttelse af brandets potentiale, samt inkonsekvent kommunikation i forhold til branding og USP'er på tværs af kanaler.

Digitale kompetencer inhouse

50 ud af 100

Brand efterspørgsel

20 ud af 100

Branding & USPer

60 ud af 100

Kommunikation af brandværdier

50 ud af 100


61

Customer Experience- & Journey

Analysen af customer experience & journey for Telia er baseret på virksomhedens evne til blandt andet at leve op til state of the art på kundeserviceområdet samt en vurdering af brugervenligheden og journeysammenhængen i kanalerne.

Telia opnår en score på 61 ud af 100, hvilket blandt andet kan forklares med en manglende optimering af brugeroplevelsen, og en inkonsekvent kommunikation af brandets værdier og USP'er på tværs af kanaler.

Service

63 ud af 100

Tillid

50 ud af 100

User Experience

100 ud af 100

Journey-sammenhæng

40 ud af 100

Omnichannel: Er der link mellem fysiske butikker og netbutik?

50 ud af 100


83

Data & AI

Telias score for Data og AI er blandt andet baseret på virksomhedens brug af data til personalisering både on site og i kanalerne og i hvilken udstrækning virksomheden er i stand til at udnytte de muligheder, der er tilgængelige på området.

Telia opnår en score på 83 ud af 100, på grund af en række faktorer, herunder begrænset anvendelse af data og AI-teknologier til at skabe en mere personlig og målrettet kundeoplevelse, manglende klarhed.

Onsite personalization

100 ud af 100

Channelmix personalization

100 ud af 100

Privacy - consent, deletion

50 ud af 100


50

Marketing automation

Vurderingen af marketing automation for Telia tager udgangspunkt i virksomhedens evne til at implementere best practice og udnytte MA som en driver på flere kanaler.

Telia scorer 50 ud af 100, hvilket indikerer, at der er flere potentialer, der ikke er indfriet til fulde - herunder blandt andet en mangelfuld evne til at identificere og målrette specifikke segmenter af deres målgruppe samt deres begrænsede

Email analyse

50 ud af 100

Analyse af website i henhold til MA & lovgivning

50 ud af 100

MA Tracking

50 ud af 100


48

Digital kundeanskaffelse

Scoren for digital kundeanskaffelse for Telia er beregnet på baggrund af, hvordan virksomheden klarer sig i de respektive kanaler på search og social-området.

Telia opnår en score på 48 ud af 100, hvilket tyder på, at der er et betydeligt potentiale for forbedring inden for virksomhedens digitale kundeanskaffelsesstrategier. Dette kan skyldes utilstrækkelig optimering af søgeordsstrategier

Paid Social

50 ud af 100

Organic Social

50 ud af 100

Paid Search

50 ud af 100

Organic Search

40 ud af 100

Sammenligning med andre virksomheder

Få en personlig gennemgang af analysen

med dybere forklaringer, findings og konkrete anbefalinger