Proshop
Samlet score 62

Proshop rangerer nr. 4 i sin branche

Proshop rangerer nr. 17 af alle virksomheder i analysen

Proshop klarer sig bedst i kategorien "Data & AI"

Proshop klarer sig dårligst i kategorien "Marketing automation"

Analyseområder


60

Digital Profil

Analysen af Proshops digitale profil er blandt andet baseret på virksomhedens interne digitale kompetencer, brandets efterspørgsel samt evnen til at kommunikere virksomhedens brand og USPer på egne platforme og på tværs af kanaler.

Proshop opnår en score på 60 ud af 100, hvilket kan tilskrives den utilstrækkelige udnyttelse af brandets potentiale, samt inkonsekvent kommunikation i forhold til branding og USP'er på tværs af kanaler.

Digitale kompetencer inhouse

60 ud af 100

Brand efterspørgsel

80 ud af 100

Branding & USPer

65 ud af 100

Kommunikation af brandværdier

36 ud af 100


66

Customer Experience- & Journey

Analysen af customer experience & journey for Proshop er baseret på virksomhedens evne til blandt andet at leve op til state of the art på kundeserviceområdet samt en vurdering af brugervenligheden og journeysammenhængen i kanalerne.

Proshop opnår en score på 66 ud af 100, hvilket blandt andet kan forklares med en manglende optimering af brugeroplevelsen, og en inkonsekvent kommunikation af brandets værdier og USP'er på tværs af kanaler.

Service

46 ud af 100

Tillid

95 ud af 100

User Experience

69 ud af 100

Journey-sammenhæng

54 ud af 100

Omnichannel: Er der link mellem fysiske butikker og netbutik?

67 ud af 100


80

Data & AI

Proshops score for Data og AI er blandt andet baseret på virksomhedens brug af data til personalisering både on site og i kanalerne og i hvilken udstrækning virksomheden er i stand til at udnytte de muligheder, der er tilgængelige på området.

Proshop opnår en score på 80 ud af 100, på grund af en række faktorer, herunder begrænset anvendelse af data og AI-teknologier til at skabe en mere personlig og målrettet kundeoplevelse, manglende klarhed.

Onsite personalization

80 ud af 100

Channelmix personalization

60 ud af 100

Privacy - consent, deletion

100 ud af 100


39

Marketing automation

Vurderingen af marketing automation for Proshop tager udgangspunkt i virksomhedens evne til at implementere best practice og udnytte MA som en driver på flere kanaler.

Proshop scorer 39 ud af 100, hvilket indikerer, at der er flere potentialer, der ikke er indfriet til fulde - herunder blandt andet en mangelfuld evne til at identificere og målrette specifikke segmenter af deres målgruppe samt deres begrænsede

Email analyse

36 ud af 100

Analyse af website i henhold til MA & lovgivning

60 ud af 100

MA Tracking

20 ud af 100


64

Digital kundeanskaffelse

Scoren for digital kundeanskaffelse for Proshop er beregnet på baggrund af, hvordan virksomheden klarer sig i de respektive kanaler på search og social-området.

Proshop opnår en score på 64 ud af 100, hvilket tyder på, at der er et betydeligt potentiale for forbedring inden for virksomhedens digitale kundeanskaffelsesstrategier. Dette kan skyldes utilstrækkelig optimering af søgeordsstrategier

Paid Social

66 ud af 100

Organic Social

53 ud af 100

Paid Search

77 ud af 100

Organic Search

60 ud af 100

Sammenligning med andre virksomheder

Få en personlig gennemgang af analysen

med dybere forklaringer, findings og konkrete anbefalinger