Sportmaster
Samlet score 65

Sportmaster rangerer nr. 1 i sin branche

Sportmaster rangerer nr. 8 af alle virksomheder i analysen

Sportmaster klarer sig bedst i kategorien "Customer Experience- & Journey"

Sportmaster klarer sig dårligst i kategorien "Marketing automation"

Analyseområder


65

Digital Profil

Analysen af Sportmasters digitale profil er blandt andet baseret på virksomhedens interne digitale kompetencer, brandets efterspørgsel samt evnen til at kommunikere virksomhedens brand og USPer på egne platforme og på tværs af kanaler.

Sportmaster opnår en score på 65 ud af 100, hvilket kan tilskrives den utilstrækkelige udnyttelse af brandets potentiale, samt inkonsekvent kommunikation i forhold til branding og USP'er på tværs af kanaler.

Digitale kompetencer inhouse

40 ud af 100

Brand efterspørgsel

40 ud af 100

Branding & USPer

85 ud af 100

Kommunikation af brandværdier

95 ud af 100


78

Customer Experience- & Journey

Analysen af customer experience & journey for Sportmaster er baseret på virksomhedens evne til blandt andet at leve op til state of the art på kundeserviceområdet samt en vurdering af brugervenligheden og journeysammenhængen i kanalerne.

Sportmaster opnår en score på 78 ud af 100, hvilket blandt andet kan forklares med en manglende optimering af brugeroplevelsen, og en inkonsekvent kommunikation af brandets værdier og USP'er på tværs af kanaler.

Service

66 ud af 100

Tillid

92 ud af 100

User Experience

80 ud af 100

Journey-sammenhæng

57 ud af 100

Omnichannel: Er der link mellem fysiske butikker og netbutik?

93 ud af 100


68

Data & AI

Sportmasters score for Data og AI er blandt andet baseret på virksomhedens brug af data til personalisering både on site og i kanalerne og i hvilken udstrækning virksomheden er i stand til at udnytte de muligheder, der er tilgængelige på området.

Sportmaster opnår en score på 68 ud af 100, på grund af en række faktorer, herunder begrænset anvendelse af data og AI-teknologier til at skabe en mere personlig og målrettet kundeoplevelse, manglende klarhed.

Onsite personalization

80 ud af 100

Channelmix personalization

45 ud af 100

Privacy - consent, deletion

80 ud af 100


55

Marketing automation

Vurderingen af marketing automation for Sportmaster tager udgangspunkt i virksomhedens evne til at implementere best practice og udnytte MA som en driver på flere kanaler.

Sportmaster scorer 55 ud af 100, hvilket indikerer, at der er flere potentialer, der ikke er indfriet til fulde - herunder blandt andet en mangelfuld evne til at identificere og målrette specifikke segmenter af deres målgruppe samt deres begrænsede

Email analyse

66 ud af 100

Analyse af website i henhold til MA & lovgivning

80 ud af 100

MA Tracking

20 ud af 100


58

Digital kundeanskaffelse

Scoren for digital kundeanskaffelse for Sportmaster er beregnet på baggrund af, hvordan virksomheden klarer sig i de respektive kanaler på search og social-området.

Sportmaster opnår en score på 58 ud af 100, hvilket tyder på, at der er et betydeligt potentiale for forbedring inden for virksomhedens digitale kundeanskaffelsesstrategier. Dette kan skyldes utilstrækkelig optimering af søgeordsstrategier

Paid Social

74 ud af 100

Organic Social

60 ud af 100

Paid Search

43 ud af 100

Organic Search

53 ud af 100

Sammenligning med andre virksomheder

Få en personlig gennemgang af analysen

med dybere forklaringer, findings og konkrete anbefalinger