Elgiganten rangerer nr. 2 i sin branche
Elgiganten rangerer nr. 7 af alle virksomheder i analysen
Elgiganten klarer sig bedst i kategorien "Customer Experience- & Journey"
Elgiganten klarer sig dårligst i kategorien "Data & AI"
Analysen af customer experience & journey for Elgiganten er baseret på virksomhedens evne til blandt andet at leve op til state of the art på kundeserviceområdet samt en vurdering af brugervenligheden og journeysammenhængen i kanalerne.
Service
63 ud af 100
Tillid
79 ud af 100
User Experience
69 ud af 100
Journey-sammenhæng
51 ud af 100
Omnichannel: Er der link mellem fysiske butikker og netbutik?
98 ud af 100
Elgigantens score for Data og AI er blandt andet baseret på virksomhedens brug af data til personalisering både on site og i kanalerne og i hvilken udstrækning virksomheden er i stand til at udnytte de muligheder, der er tilgængelige på området.
Onsite personalization
80 ud af 100
Channelmix personalization
60 ud af 100
Privacy - consent, deletion
100 ud af 100
Vurderingen af marketing automation for Elgiganten tager udgangspunkt i virksomhedens evne til at implementere best practice og udnytte MA som en driver på flere kanaler.
Email analyse
41 ud af 100
Analyse af website i henhold til MA & lovgivning
56 ud af 100
MA Tracking
20 ud af 100
Analysen af Elgigantens digitale profil er blandt andet baseret på virksomhedens interne digitale kompetencer, brandets efterspørgsel samt evnen til at kommunikere virksomhedens brand og USPer på egne platforme og på tværs af kanaler.
Digitale kompetencer inhouse
60 ud af 100
Brand efterspørgsel
60 ud af 100
Branding & USPer
70 ud af 100
Kommunikation af brandværdier
64 ud af 100