Ilva
Samlet score 67

Ilva rangerer nr. 1 i sin branche

Ilva rangerer nr. 6 af alle virksomheder i analysen

Ilva klarer sig bedst i kategorien "Customer Experience- & Journey"

Ilva klarer sig dårligst i kategorien "Digital Profil"

Analyseområder


54

Digital Profil

Analysen af Ilvas digitale profil er blandt andet baseret på virksomhedens interne digitale kompetencer, brandets efterspørgsel samt evnen til at kommunikere virksomhedens brand og USPer på egne platforme og på tværs af kanaler.

Ilva opnår en score på 54 ud af 100, hvilket kan tilskrives den utilstrækkelige udnyttelse af brandets potentiale, samt inkonsekvent kommunikation i forhold til branding og USP'er på tværs af kanaler.

Digitale kompetencer inhouse

40 ud af 100

Brand efterspørgsel

40 ud af 100

Branding & USPer

65 ud af 100

Kommunikation af brandværdier

72 ud af 100


77

Customer Experience- & Journey

Analysen af customer experience & journey for Ilva er baseret på virksomhedens evne til blandt andet at leve op til state of the art på kundeserviceområdet samt en vurdering af brugervenligheden og journeysammenhængen i kanalerne.

Ilva opnår en score på 77 ud af 100, hvilket blandt andet kan forklares med en manglende optimering af brugeroplevelsen, og en inkonsekvent kommunikation af brandets værdier og USP'er på tværs af kanaler.

Service

52 ud af 100

Tillid

92 ud af 100

User Experience

86 ud af 100

Journey-sammenhæng

56 ud af 100

Omnichannel: Er der link mellem fysiske butikker og netbutik?

97 ud af 100


67

Data & AI

Ilvas score for Data og AI er blandt andet baseret på virksomhedens brug af data til personalisering både on site og i kanalerne og i hvilken udstrækning virksomheden er i stand til at udnytte de muligheder, der er tilgængelige på området.

Ilva opnår en score på 67 ud af 100, på grund af en række faktorer, herunder begrænset anvendelse af data og AI-teknologier til at skabe en mere personlig og målrettet kundeoplevelse, manglende klarhed.

Onsite personalization

80 ud af 100

Channelmix personalization

70 ud af 100

Privacy - consent, deletion

50 ud af 100


67

Marketing automation

Vurderingen af marketing automation for Ilva tager udgangspunkt i virksomhedens evne til at implementere best practice og udnytte MA som en driver på flere kanaler.

Ilva scorer 67 ud af 100, hvilket indikerer, at der er flere potentialer, der ikke er indfriet til fulde - herunder blandt andet en mangelfuld evne til at identificere og målrette specifikke segmenter af deres målgruppe samt deres begrænsede

Email analyse

50 ud af 100

Analyse af website i henhold til MA & lovgivning

50 ud af 100

MA Tracking

100 ud af 100


69

Digital kundeanskaffelse

Scoren for digital kundeanskaffelse for Ilva er beregnet på baggrund af, hvordan virksomheden klarer sig i de respektive kanaler på search og social-området.

Ilva opnår en score på 69 ud af 100, hvilket tyder på, at der er et betydeligt potentiale for forbedring inden for virksomhedens digitale kundeanskaffelsesstrategier. Dette kan skyldes utilstrækkelig optimering af søgeordsstrategier

Paid Social

71 ud af 100

Organic Social

86 ud af 100

Paid Search

76 ud af 100

Organic Search

44 ud af 100

Sammenligning med andre virksomheder

Få en personlig gennemgang af analysen

med dybere forklaringer, findings og konkrete anbefalinger