E-commerce Performance Benchmark - Data & indsigter

Her på siden kan du dykke ned i de overordnede tendenser, som vi har set i vores datasæt, som tæller over 5000 datapunkter målt i 72 e-handelsvirksomheder fra 14 forskellige brancher. Få en hurtig opsummering af de overordnede resultater ved at udforske de interaktive grafer, eller vælg en bestemt branche nederst på siden for at se, hvordan virksomheder i denne branche klarer sig i forhold til hinanden.

Om studiet

72

E-handelsvirksomheder

14

Brancher

19

Marketing-metrikker

+5000

Datapunkter

Analyseområder

Customer experience & journey
Service
Tillid
User Experience
Journey-sammenhæng
Data & AI
Onsite personalisering
Kanalmix personalisering
UX
Privacy
Marketing automation
Email-analyse
Compliance
MA Tracking
Digital kundeanskaffelse
Paid Social
Organic Social
Paid Search
Organic Search
Digital Profil
Digitale kompetencer
Brand-efterspørgsel
Branding & USPer
Kommunikation

Indsigter fra studiet

Nedenfor ser du et samlet overblik over de forskellige brancher, der er inkluderet i analysen, samt deres samlede score på parametrene digital profil, customer experience & journey, data og AI, marketing automation og digital kundeanskaffelse. Du kan benytte filtrene i venstre side af diagrammet til at filtrere på de enkelte brancher.

Filtrér kategori

Vi arbejder med store mængder data i digitale marketingstrategier for vores kunder hos KYNETIC, og har længe haft et ønske om at dele ud af indsigterne i e-handelsbranchen, som vi har så stor kærlighed til. Vores E-commerce Performance Benchmark er et resultat af over 6 måneders analysearbejde, som er omsat til handlingsorienteret indsigt, der kan bidrage til at øge danske e-handelsvirksomheders konkurrenceevne og skabe yderligere vækst

Kasper Ebsen

CEO

Positioneringer i markedet

Vælg branche

Challengers
Leaders
Runner-ups
Innovators
Challengers
Leaders
Runner-ups
Innovators
"Årets studie viser os med alt tydelighed, at de bedste af vores e-handelsvirksomheder herhjemme har et utrolig højt fagligt niveau, og faktisk leverer meget solide oplevelser til markedet. Det i sig selv kan vi godt være stolte af som branche. Samtidig viser analysen også, at langt størstedelen af alle virksomheder har nogle klare udviklingsområder i levering af oplevelser eller features, der bør arbejdes med for at optimere afkastet af investeringerne"

Jeppe Juul Sørensen, Senior Partner & CCO

Interessante konklusioner

Forbrugerelektronikbranchen dominerer

Forbrugerelektronikbranchen opnår de bedste resultater i analysen og overgår langt gennemsnittet på de fleste parametre.

Optikerne halter kraftigt efter

Optikerbranchen er den sektor, der præsterer dårligst samlet set. Det er tydeligt, at dette er en branche, som historisk har været knyttet til fysiske butikker, og den digitale modenhed er markant lavere for alle aktører i branchen.

Legetøjsbranchen under gennemsnitlig performance på alle analyseparametre

Legetøjsbranchen er den eneste branche, der opnår resultater under gennemsnittet på samtlige parametre i analysen.

Sammenhæng mellem digital profil og indsatsen i kanalerne

Smykkebranchen, som er den branche, der scorer dårligst i digital profil er, ikke overraskende, også den, der klarer sig dårligst i digital kundeanskaffelse

Stort uudnyttet potentiale på den digitale kundeanskaffelse

Størstedelen af virksomhederne i analysen halter efter på optimal brug af search og social i deres indsatser.

Begrænset brug af marketing automation

48% af virksomhederne udnytter kun marketing automation i begrænset omfang i deres digitale marketingindsats.

Manglende udnyttelse af data og personalisering

36% af virksomhederne i analysen halter efter på brugen af data og personalisering i deres indsats.

Lav præstation i paid search korrelerer med lav præstation i paid social

Virksomheder, som opnår en score under gennemsnittet inden for paid search, har ofte også en lavere præstation inden for paid social.

360 graders fokus er en indikator for succes

De bedst scorende virksomheder i analysen har alle en solid digital profil og et stærkt fundament i alle kanaler og gør god brug af data og automation.

Brancher

I oversigten nedenfor ser du de forskellige brancher, der er inkluderet i analysen.
Ved at klikke på en branche kan du få mere information om de virksomheder, som repræsenterer
branchen i analysen samt virksomhedernes score over for hinanden på forskellige parametre.

Få en personlig gennemgang af analysen

med dybere forklaringer, findings og konkrete anbefalinger